Overzicht foutcodes¶
Wanneer de patiënt een error pagina te zien krijgt, dan is in vele gevallen onder de foutmelding een foutcode zichtbaar. In het onderstaande overzicht treft u aan wat deze codes kunnen betekenen.
De foutcode bestaat uit een getal voor en na de punt (xx.xxx). Het gedeelte voor de punt zorgt voor een groepering van codes die achter de punt zijn weergegeven.
In onderstaande lijst zoek u dus eerst de code voor de punt op. Binnen die “groep” kunt u vervolgens uitleg vinden over de specifieke foutmelding
01.xxx¶
01.000¶
Algemene foutmelding. Het probleem staat, indien mogelijk, letterlijk omschreven op de pagina die zichtbaar is.
01.001¶
In de beheeromgeving is aangegeven dat de patiënt mag inloggen, alle opties om in te loggen zijn echter uitgezet. Activeer 1 of meerdere inlog opties om te patiënt in te laten loggen.
Wilt u dat patiënten niet kunnen inloggen zet dan de optie “Inloggen toegestaan” op “Nee” en sla de instelling op.
01.404¶
De opgevraagde pagina bestaat (niet) meer.
02.xxx¶
02.000 - Sessie verlopen¶
De patiënt dient opnieuw in te loggen om het portaal te kunnen gebruiken omdat de sessie verlopen is.
02.001 - DigiD error¶
Er zijn te weinig gegevens ontvangen vanuit DigiD (TVS) om het inlog (access) token van de patiënt op te vragen bij de authenticatieserver.
Laat de patiënt zijn browser afsluiten, vervolgens kan de patiënt nog een keer inloggen.
02.002 - DigiD: gegevens ontbreken¶
Er ontbreken gegevens vanuit DigiD om te in te kunnen loggen met DigiD.
De “state” en/of de “code” ontbreken.
02.003 - DigiD: Onjuiste “state”¶
De patiënt doet een poging om in te loggen door gebruik te maken van de login URL die al een gebruikt is, of hij doet een poging om een “state” waarde te raden.
Laat de patiënt zijn browser afsluiten, om vervolgens nog een keer in te loggen.
02.004 - DigiD: State niet gevonden¶
De “sleutel” (state) die aangemaakt is tijdens het inloggen via DigiD is niet gevonden, dit komt voor wanneer dezelfde link twee keer gebruikt wordt.
Laat de patiënt zijn browser afsluiten, om vervolgens nog een keer in te loggen.
02.005 - DigiD: Fout na inloggen bij DigiD¶
Wanneer de patiënt zich succesvol aangemeld heeft bij DigiD, dan wordt hij doorverwezen naar het portaal. Op het moment dat er iets mis gaat bij de verwerking van de doorverwijzing wordt er een foutmelding op het scherm getoond. Deze foutmeldingen zijn i.v.m. de beveiliging van de koppelingen (erg) cryptisch.
Hieronder een overzicht wat u kunt doen wanneer de patiënt een melding ziet:
Melding |
Actie |
---|---|
access_denied |
Neem contact op met Tetra Support |
invalid_grant |
Laat de patiënt opnieuw inloggen |
In alle overige gevallen kunnen we geen specifieke actie benoemen. Laat in een dergelijke situatie eerst de patiënt een nieuwe poging doen om in te loggen. Lukt het inloggen wederom niet, stuurt een eitje naar Tetra Support.
02.006 - DigiD: Fout bij verwerking gegevens ontvangen vanuit DigiD¶
Er gaat iets niet goed de verwerking van de ontvangen gegevens vanuit DigiD. Mogelijke oorzaken:
Er kan geen login token opgehaald worden bij de verantwoordelijke server
Token server is niet bereikbaar
In de foutmelding staat mogelijk meer informatie. Mocht de informatie in de foutmelding niet duidelijk zijn en u neemt contact op met Tetra Support geef dan altijd de gehele tekst door die de patiënt op het scherm te zien kreeg.
Laat, voordat u contact zoekt met Tetra Support de patiënt nog een keer inloggen.
02.007 - DigiD: Geen toegang tot dossier¶
De patient heeft via DigiD toegang tot Bricks Patiënt. Het account is geblokkeerd of nog niet open gezet om in te mogen loggen via DigiD.
Stel in Bricks Huisarts in dat de patiënt mag inloggen op Bricks Patiënt via DigiD.
03.xxx¶
Verzoek bij de praktijk is mislukt
03.000 - Onbekende foutmelding¶
De weergegeven fout is onbekend.
03.001 - Geen toegang¶
De patiënt wil een pagina bekijken, maar heeft onvoldoende rechten. Over het algemeen is dit het gevolg wanneer de patiënt wil inloggen bij een andere praktijk dan waar hij staat ingeschreven.
Reset het account van de patiënt in Bricks Huisarts.
03.002 - Ongeldig verzoek¶
De pagina doet een poging om bij Bricks Switchboard of bij de praktijk API gegevens op te vragen met een verzoek dat niet geldig is of niet begrepen wordt door één van de twee systemen.
03.003 - Probleem bij werken verzoek¶
De API in de praktijk geeft een fout bij het verwerken van de gegevens/het verzoek. Wanneer deze melding gedurende langere tijd blijft verschijnen neem dan contact op met Tetra Support.
03.004 - Geen toegang voor portaal¶
Bricks Switchboard heeft geen toegang tot de API in de praktijk. Hierdoor verschijnt deze melding. Neem contact op met Tetra Support om dit probleem op te laten lossen
03.005 - Foutmelding ontvangen van API¶
De API in de praktijk geeft een foutmelding terug aan het portaal. Neem, wanneer dit probleem langere tijd blijft bestaan, contact op met Tetra Support.
03.006 - Probleem met benaderen van de patiënt¶
Controleer of het dossier van de patiënt inactief is. Wanneer dit het geval is activeer dan de patiënt/het dossier. Mocht het dossier actief zijn, neem dan contact op met Tetra Support naar alle waarschijnlijkheid komt het patientnummer van uw patiënt dan twee keer voor in het koppelvlak.
04.xxx¶
04.000 - Geen toegang¶
De, door het portaal, ontvangen patiëntgegevens vanuit de praktijk bevat geen patiënt ID. Laat de patiënt uit- en inloggen.
Lost dit het probleem niet op reset dan het account van de patiënt in Bricks Huisarts.
05.xxx¶
05.000 - Onbekende patiënt¶
De benodigde gegevens van de patiënt zijn niet beschikbaar. Laat de patiënt uit- en inloggen.
06.xxx¶
06.000 - Algemene foutmelding¶
Over het algemeen kan Bricks Patiënt geen verbinding maken met de praktijk. De oorzaak, indien bekend, wordt aangegeven o.b.v. de informatie uit Bricks Switchboard.
Laat de patiënt het over een paar minuten nog een keer proberen.
06.001 - Geen verbinding mogelijk¶
De API in de praktijk is niet te bereiken. Laat de patiënt het over een paar minuten nog een keer proberen. Lukt het daarna nog steeds niet om in te loggen en/of gegevens op te vragen controleer dan eerst of de internet verbinding in de praktijk werkt. Is er geen probleem met het internet in de praktijk neem dan contact op met Tetra Support.
06.002 - Geen toegang¶
Zie “03.004 - Geen toegang voor portaal”.
07.xxx¶
07.000 - Bricks Switchboard niet bereikbaar (algemene fout)¶
Bricks Switchboard is niet bereikbaar. Hierdoor kan het portaal geen verbinding maken met de praktijk.
Laat de patiënt het over een paar minuten nog een keer proberen. Kan de patiënt dan nog steeds niet inloggen en/of gegevens inzien i.c.m. deze foutcode? Neem contact op met Tetra Support.
07.001 - Te trage reactie van Bricks Switchboard¶
Bricks Switchboard geeft niet snel genoeg een reactie. Dit kan komen doordat er problemen zijn met de SMS gateway (bij het inloggen of een wachtwoord reset) of het duurt erg lang voordat er een reactie vanuit de praktijk komt.
Laat de patiënt het over een paar minuten nog een keer proberen. Kan de patiënt dan nog steeds niet inloggen en/of gegevens inzien i.c.m. deze foutcode? Neem contact op met Tetra Support.
07.002 - Bricks Switchboard niet te bereiken¶
Bricks Switchboard is niet bereikbaar om gegevens op te vragen i.v.m. een connectie time-out, Bricks Patiënt kan Bricks Switchboard niet bereiken.
Laat de patiënt het over een paar minuten nog een keer proberen. Kan de patiënt dan nog steeds niet inloggen en/of gegevens inzien i.c.m. deze foutcode? Neem contact op met Tetra Support.
08.xxx¶
08.000 - Afspraak configuratie ontbreekt¶
Een of meerdere instellingen ontbreken voor het maken van afspraken. U dient via de beheerpagina’s de agenda correct in te stellen. Ben u misschien vergeten om consult typen toe te voegen?
Meer informatie over het instellen van de agenda kunt u vinden in het hoofdstuk “Agenda”.
08.001 - Tijdslot bezet¶
Het gekozen tijdstip is niet meer beschikbaar in Bricks Huisarts. De patiënt dient een ander tijdstip te kiezen.
08.101 - Afspraak foutmelding¶
Controleer de agenda instellingen, het afspraak type is niet te achterhalen.
08.102 - Kort consult¶
Er gaat iets mis met het matchen van het geselecteerde korte consult en de bijbehorende omschrijving. Controleer de korte consult instellingen.
08.103 - Agenda configuratie¶
Er is geen afspraak te maken omdat er geen agenda’s beschikbaar zijn om een afspraak voor te maken.
08.104 - Agenda configuratie¶
Er zijn geen zorgverleners beschikbaar voor de gekozen agenda/locatie. Controleer of er agenda’s opengesteld zijn voor het maken van afspraken en of locaties correct ingesteld zijn.
08.105 - Afspraak maken¶
De gekozen maand bestaat niet, laat de patiënt een andere maand kiezen.
08.106 - Afspraak maken¶
Er zijn geen gegevens beschikbaar voor de gekozen maand. Laat de patiënt een andere maand kiezen.
08.107 - Algemene fout¶
Er is een algemene fout opgetreden, laat de patiënt nogmaals proberen door naar het portaal onderdeel te gaan via de navigatie vanaf de homepage.
08.108 - Afspraak maken¶
De afspraak kon niet worden opgeslagen in Bricks Huisarts.
08.109 - Afspraak maken¶
Het tijdslot is niet beschikbaar, laat de patiënt een ander tijdslot kiezen.
08.110 - Afspraak maken¶
De opgevraagde agenda is niet (meer) beschikbaar voor de praktijk.
Controleer op de beheeromgeving of de agenda beschikbaar is en open staat voor het maken van afspraken. Wanneer dit het geval is laat de patiënt de browser afsluiten (of een privé venster start) en het nog een keer proberen.
08.111 - Afspraak maken¶
De patiënt wil een afspraak in de praktijk maken terwijl de agenda van de arts niet meer beschikbaar is. Is de agenda nog wel beschikbaar / staat hij open om afspraken op te maken? Zo ja, is er aangegeven dat de agenda van een arts is?
08.112 - Afspraak maken¶
Het is niet mogelijk om tijdslots op te vragen. Vernieuw de cache via de beheeromgeving en controleer of alle consult typen voorzien zijn aan een bloktype/kleurtje.
08.113 - Afspraak maken¶
De ingelogde patiënt wil een afspraak maken bij een praktijk waar zijn account niet aan gekoppeld is. Laat de patiënt inloggen op het juiste portaal van de praktijk waar hij ingeschreven is.
08.114 - Afspraak maken¶
Het maken van afspraak is uitgezet in de beheeromgeving, actieveer deze optie om patiënten afspraken te kunnen laten maken.
08.115 - Afspraak maken met directe link¶
De patiënt heeft een directe link gebruikt om een afspraak te maken. Deze link werkt niet meer op basis van de huidige configuratie van het portaal.
09.xxx¶
09.000 - Bloktype instellingen¶
De patiënt kan geen afspraken maken door het ontbreken van consult typen. U dient via de beheerpagina’s consult typen in te stellen en daar block typen aan toe te voegen.
Meer informatie over het instellen van de agenda kunt u vinden in het hoofdstuk “Agenda”.
10.xxx¶
10.000 - Bricks Switchboard algemeen¶
De foutmelding geeft, voor zover mogelijk, de reden van de veroorzaakte fout. De fout is gerelateerd aan Bricks Switchboard en/of de API in de praktijk.
11.xxx¶
11.000 - Portaal foutmelding¶
De foutmelding geeft, voor zover mogelijk, de reden van de veroorzaakte fout. De fout is, met grote waarschijnlijkheid, gerelateerd aan iets wat de maken heeft met Bricks Patiënt en/of het ontvangen van geen of onverwachte gegevens uit de praktijk voor de betreffende patiënt.
11.117 - PDF Generation¶
Er ging iets fout bij het aanmaken van de taak om de PDF voor de patiënt te genereren. Laat de patiënt het op een later moment nog eens proberen, voor nu kan de patiënt via “Aantekeningen van uw huisarts” zijn dossier bekijken.
Mocht dit probleem blijven optreden, stuur dan een eitje naar support.
11.118 - Bericht versturen¶
Het is niet gelukt om het bericht af te leveren bij de praktijk, laat de patiënt het op een later tijdstip nog een keer proberen.
11.119 - Formulier(en) opvragen¶
Het is niet gelukt om bij de praktijk het formulieren overzicht of een individueel formulier op te halen. Laat de patiënt het op een later tijdstip nog een keer proberen.
11.120 - Formulier: antwoorden opsturen¶
Het is niet gelukt om de antwoorden van een formulier op te slaan in het HIS bij de praktijk. Laat de patiënt het op een later tijdstip nog een keer proberen.
11.123 - Allergieën¶
Het is niet gelukt om het allergieën overzicht op te vragen voor de patiënt. Laat de patiënt het op een later tijdstip nog een keer proberen.
11.124 - Allergie: wijziging doorgeven¶
Het is niet gelukt om het bericht af te leveren bij de praktijk, laat de patiënt het op een later tijdstip nog een keer proberen.
11.125 - Algemene fout¶
Er gaat iets mis bij het verwerken van het verzoek. Dit heeft mogelijk iets te maken met het ophalen van de algemene informatie over de patiënt (WieBenIk) of het upgraden van de sessie.
11.126 - Probeer opnieuw¶
Er gaat iets mis bij het verwerken van gegevens al dan niet ontvangen vanuit de praktijk. Laat de patiënt het opnieuw proberen.
11.127 - Geen toegang / account geblokkeerd¶
Het account van de patiënt is geblokkeerd, maak het account voor de patiënt opnieuw aan.
11.129 - Ontbrekende gegevens¶
Er ontbreken gegevens om het verzoek van de patiënt te kunnen verwerken. Laat de patiënt uit- en inloggen om het daarna nog een keer te proberen.
11.130 - Persoonlijke gegevens ophalen¶
Op basis van de informatie die ontvangen is vanuit het HIS is het niet mogelijk om de patiënt in te laten loggen.
Controleer in het HIS of het account goed is aangemaakt en dat de patient niet op uitgeschreven staat. Probeer daarna eventueel het account opnieuw aan te maken.
11.131 - Login¶
Er zijn geen gegevens van de patiënt beschikbaar, het portaal heeft de patiënt daarom uitgelogd.
Laat de patiënt opnieuw inloggen.
11.132 - Pagina niet beschikbaar¶
De opgevraagde pagina/functionaliteit is niet beschikbaar voor portaal bezoekers. Het portaal voor deze praktijk is alleen geschikt voor het maken van afspraken.
11.133 - Ontbrekende instelling¶
Er ontbreekt informatie voor de verwerking van het verzoek.
Laat de patiënt het over een paar minuten nog eens proberen, al dan niet door uit en in te loggen.
11.134 - Geen zorgverleners¶
Er zijn geen zorgverleners beschikbaar voor de gekozen agenda/locatie. Controleer of er agenda’s opengesteld zijn voor het maken van afspraken en of locaties correct ingesteld zijn.
11.135 - Berichten / e-consults¶
Het was niet mogelijk om de berichtenoverzicht op te halen.
Laat de patiënt het op een later tijdstip nog een keer proberen.
11.136 - Medicatie¶
Het was niet mogelijk om het medicatieoverzicht op te halen bij de praktijk voor de ingelogde patiënt.
Laat de patiënt het op een later tijdstip nog een keer proberen.
11.137 - Medicatie¶
De apotheek van de patiënt is niet bekend, stel deze in via patiëntbeheer in Bricks Huisarts.
11.139 - Ontbrekende gegevens¶
Er ontbreken gegevens van de patiënt, laat de patiënt uit- en inloggen.
11.140 - Uitslagen¶
De uitslagen zijn niet ontvangen vanuit de praktijk, laat de patiënt het nog een keer proberen.
11.141 - Uitslagen¶
De uitslagen zijn niet ontvangen vanuit de praktijk. In de foutmelding staat aangegeven wat hier de oorzaak van is.
11.142 - Bericht/e-consult (individueel)¶
Probleem bij het ophalen van een bericht.
Laat de patiënt terug gaan naar het berichtenoverzicht en het nog een keer proberen.
11.143 - Bericht bijlage¶
De bijlage van een bericht is niet op te halen bij de praktijk.
11.144 - Uitslagen grafiek¶
De uitslagen grafiek kon niet worden gemaakt, er ging iets mis bij het ophalen van de gegevens.
11.145 - Medisch dossier¶
De gegevens voor het weergeven van het medisch dossier konden niet bij de praktijk worden opgehaald.
Laat de patiënt het over een paar minuten nog een keer proberen.
11.146 - Medisch dossier (documenten)¶
Het document kon niet worden opgehaald bij de praktijk, door het nog een keer te proberen zou het wel moeten lukken.
11.147 - Medisch dossier (documenten)¶
Het document kon niet worden gevonden bij de praktijk, weergeven in het portaal is niet mogelijk.
11.148 - Medisch dossier¶
Probleem bij het ophalen van de gegevens bij de praktijk.
Laat de patiënt het over een paar minuten nog een keer proberen.
11.149 - Probleem bij ophalen gegevens¶
In de foutmelding, op het scherm, wordt meer informatie weergegeven.
11.150 - Wijzigingsverzoek¶
Het is niet mogelijk om het verzoek tot het wijzigen van een klacht (episode) bij de praktijk af te leveren.
Laat de patiënt het op een later tijdstip nog eens proberen.
11.151 - Vragenlijsten¶
Het is niet mogelijk om het formulierenoverzicht op te vragen voor de patiënt.
Laat de patiënt het op een later tijdstip nog eens proberen.
11.152 - Login¶
De opgegeven key is niet geschikt om in te loggen, laat de patiënt opnieuw in te loggen via de externe applicatie.