Accounts patiënten

Algemeen

Wanneer u gebruik maakt van portaal account, dan vindt het beheer hiervan plaats in Bricks Huisarts. Het is de verantwoordelijkheid van de praktijk dat er een degelijke controle plaats vindt dat de juiste patiënt toegang krijgt tot zijn medische gegevens.

Informatie over het aanmaken, aanpassen en blokkeren van een account en het opvragen van de account status of activiteit van de gebruiker kunt u vinden in de Bricks Huisarts handleiding:

Status opvragen

In de Bricks Huisarts handleiding kunt u vinden hoe u status informatie kunt opvragen:

Activiteit gebruiker (log)

In de Bricks Huisarts handleiding kunt u vinden hoe activiteiten van de gebruiker opgevraagd kunnen worden:

Inzage gegevens log

Er wordt bijgehouden wie de gegevens van de patiënt inzien. Wanneer de patiënt om inzage wie zijn/haar gegevens bekeken heeft, dan is er in Bricks Huisarts een overzicht op te vragen.

In de Bricks Huisarts handleiding kunt u vinden hoe u het log kunt raadplegen:

Reset account

Wanneer u in het ‘portaal venster’ op de knop “Reset” (classic) of “Opnieuw aanmaken” (webbased) klikt krijgt de patiënt een e-mail waarin instructies staan om zijn wachtwoord opnieuw in te stellen.

De patiënt kan zijn wachtwoord echter ook zelf aanpassen. Hoe dit in zijn werk gaat leest u in de volgende veelgestelde vraag: “Waar kan een patiënt zijn wachtwoord wijzigen?”.

Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over (het aanmaken van) accounts? Lees verder in de betreffende veelgestelde vragen sectie.