Accounts

Hoe kan ik een account blokkeren?

Wanneer u de toegang tot de beheerpagina’s wilt blokkeren voor een medeweker kunt u uw praktijk beheerder dit laten regelen via de beheerpagina’s. Lees dan verder in het hoofdstuk “Gebruikersaccounts”.

Wilt u een account van een patiënt blokkeren? Lees dan verder in het hoofdstuk “Accounts patiënten”.

Wordt het portaal account afgesloten bij het uitschrijven uit de praktijk?

Wanneer u in Bricks Huisarts de patiënt uitschrijft, dan wordt het portaal account automatisch geblokkeerd.

Mijn patiënt heeft al een account bij een andere praktijk, wat nu?

Het is niet mogelijk om als patiënt bij meerdere praktijken een portaal account te hebben. Wanneer u voor uw patiënt in Bricks Huisarts een account aanmaakt, dan wordt het account van uw patiënt bij de andere praktijk afgesloten. Daarna krijgt uw patiënt een account bij uw praktijk.

Is het mogelijk om één account voor het hele gezin aan te maken?

Het portaal biedt geen ondersteuning om met één account in te loggen voor het gehele gezin. Iedere gezinslid dient zijn eigen e-mailadres te hebben. De praktijk dient dit adres te koppelen aan het dossier van het betreffende gezinslid. Eventueel is het wel mogelijk dat hetzelfde mobiele nummer gebruikt wordt voor meerdere gezinsleden.

Waarom krijg mijn patiënt het (e-mail)bericht “Uw account is geblokkeerd”?

Wanneer een patiënt wordt uitgeschreven wordt zijn/haar account direct geblokkeerd. Hiervan ontvangt de patiënt een bevestiging per e-mail.

Waar kan een patiënt zijn wachtwoord wijzigen?

Op de login pagina staat een “Wachtwoord vergeten” link. Laat de patiënt hierop klikken om zijn/haar wachtwoord opnieuw in te stellen (en dus te wijzigen).

Waar kan de patiënt zijn e-mailadres (login) aanpassen?

Het aanpassen van de login/het e-mailadres van de patiënt kan alleen in Bricks Huisarts worden aangepast. Meer informatie hierover kunt u lezen in het hoofdstuk “Accounts patiënten”.

Wat betekenen de meldingen “Mailadres is niet gevalideerd” en “Telefoonnummer is niet gevalideerd”?

Wanneer het mailadres en/of telefoonnummer als “nog niet gevalideerd” worden weergegeven op het inloggegevens scherm in het HIS, dan houdt dit in dat de patiënt nog bezig is om zijn account te activeren.

Zodra de patiënt op de link geklikt heeft van de activatie e-mail wordt er op het scherm weergegeven dat het e-mailadres gevalideerd is. Op het moment dat het telefoonnummer is gevalideerd heeft de patiënt de ontvangen SMS ingevoerd en daarmee zijn telefoonnummer gevalideerd.

Wat betekenen de cijfers achter de foutmelding tijdens het inloggen?

Wanneer de patiënt inlogt met een gebruikersnaam en wachtwoord en hij vult, bijvoorbeeld een verkeerd wachtwoord in, dan krijgt hij een algemene foutmelding te zien met daarachter een code.

In de beheeromgeving (Documentatie ‣ Foutcodes bij aanmelden) kunt u de betekenis van deze codes terugvinden.

Let op Deel de codes niet met derden, dit kan nuttige informatie zijn voor hackers.