Berichten¶
Kan ik een patiënt een bericht sturen?¶
Ja, dit is mogelijk met ingang van Bricks Huisarts versie 2.3.9.
Meer hierover kunt u nalezen in het hoofdstuk “Stuur een bericht naar uw patiënt”:
Patiënt kan een bericht niet lezen in ‘Mijn medisch dossier’, hoe kan dat?¶
Wanneer er in Bricks Patiënt geen foutmelding zichtbaar is voor de patiënt, dan is het aannemelijk dat één van de volgende berichten niet is vrijgegeven:
Laboratoriumbericht (MEDLAB)
Specialistenbrief (MEDSPE)
Radiologiebericht (MEDRAD)
Vrij-bericht (MEDVRIJ / MEDVRI)
Meer informatie over het vrijgeven van berichten kunt u nalezen in het hoofdstuk “Berichten (lab, specialist, etc.) vrijgeven”.
Een e-consult hoeft nooit vrijgegeven te worden. De patiënt ziet het antwoord zodra het e-consult beantwoord is.
Waarom kan een patiënt geen bestand met een e-consult meesturen?¶
Deze mogelijkheid dient u te activeren binnen Bricks Patiënt. Meer informatie kunt u hier vinden: “Waarom kunnen patiënt geen foto’s en/of documenten toevoegen aan een e-consult?”.
Heeft u de optie geactiveerd, dan kan zijn dat de maximale grootte overschreden is of dat het bestand niet is gestaan. Alleen bestanden met de volgende extensies zijn toegestaan:
.aac
.avi
.doc(x)
.gif
.heic
.heif
.j(e)pg
.m4a
.m4v
.mov
.mp3
.mp4
.odt
.ogg
.pdf
.png
.tif(f)
.txt
.wav
.webm
.webp
.wmv