E-mails

Hoe pas ik het afzender e-mailadres aan van de mails?

Het is niet mogelijk om het afzenderadres van de e-mails aan te passen, we kunt u de praktijknaam die zichtbaar is bij het afzenderadres aanpassen.

Meer informatie hierover kunt u vinden in het hoofdstuk “E-mails”.

Mail komt niet aan bij de patiënt, wat te doen?

Wanneer de mail niet aan komt bij de patiënt controleer eerst de volgende zaken:

  • Heeft de patiënt de spam-folder gekeken?

  • Klopt het e-mailadres met wat de patiënt heeft opgegeven? Laat eventueel de patiënt zelf het ingevoerde adres controleren.

  • Stuur een e-mail naar de patiënt, komt het bericht bij de patiënt aan?

  • Zijn er geen typfouten gemaakt in het e-mailadres? Voorbeeld:

    Juist adres

    Onjuist adres

    voorbeeld@kpnmail.nl

    voorbeeld@knpmail.nl

  • Stuurt de patiënt de mail door naar een ander e-mailadres? Dit kan problemen veroorzaken. Pas het e-mail adres aan naar het officiële e-mailadres van de patiënt.

Tip

Bestaat het e-mailadres wel? Via https://verify-email.org/ kunt u controleren of een e-mailadres bestaat. Dit geeft u geen 100% garantie, maar wel enige houvast.