Mijn kluis

Waarom ziet een patiënt onder “herhaalrecept” of in “mijn medisch dossier” geen medicatie?

In het portaal is alleen chronische medicatie te bekijken en te herhalen. Het is dus niet mogelijk om een ander type medicatie te bekijken of een herhaling voor aan te vragen.

Hoe kan de patiënt de E en P-regels inzien?

NHG. Hiermee kunt u voldoen aan de OPEN regeling om per 1 juli 2020 het dossier inzichtelijk te maken voor de patiënt. Deze optie staat standaard uit, u kunt hem activeren door in te loggen op de beheeromgeving en in het menu te kiezen voor Menu > App. Zet de optie “Patiënt mag medisch dossier inzien” op “ja” en geef aan vanaf welke datum de dossiers opengesteld mogen worden.

Patiënt ziet bericht niet in “Mijn medisch dossier”

Is een bericht (MEDLAB, MEDSPE of MEDVRY) niet zichtbaar in “Mijn medisch dossier” van de patiënt controleer eerst de volgende zaken:

  • Is het bericht vrijgegeven op het communicatiescherm?

  • Is het bericht gekoppeld aan de juiste patiënt?

  • Is onder het kopje portaal op het communicatiescherm de optie “Alle vrijgeven” of “Alleen memo” gekozen?

  • Alleen een MEDLAB, MEDSPE of MEDVRY bericht kunnen zichtbaar gemaakt worden in “Mijn medisch dossier”, e-consults zijn altijd zichtbaar in “Mijn medisch dossier” onder het kopje ‘e-consults’.

Waarschuwing

Bovenstaande heeft geen betrekking op het beantwoorde van e-consults.