SMS

(SMS) verificatiecode komt niet aan bij de patiënt, wat te doen?

Wanneer de verificatiecode niet aan komt bij de patiënt controleer altijd eerst de volgende zaken:

  • Klopt het telefoonnummer van de patiënt? Laat eventueel de patiënt zelf het ingevoerde nummer controleren.

  • Bel het geregistreerde nummer in het portaal venster, neem de patiënt op?

  • Heeft de patiënt de Signal in gebruik? Zo ja, laat controleren of de code daar ontvangen is.

  • Ontvangt de patiënt wel sms-berichten ontvangen van vrienden en familie?

  • Heeft de patiënt zijn telefoon uit / aangezet? Het uit-/aanzetten van de telefoon helpt als sms-berichten niet ontvangen worden.

  • Heeft de patiënt de afzender PUKAUTH geblokkeerd? Zo ja, laat het nummer deblokkeren in de telefoon van de patiënt.

Is geen van bovenstaande punten de oplossing voor de ontvangst? Laat de patiënt uitloggen en binnen 3 minuten opnieuw inloggen. Het bericht wordt dan niet afgeleverd via Signal, maar als SMS naar de patiënt verzonden.