Gebruikersaccounts¶
Algemeen¶
Bij oplevering van de Bricks Patiënt is er een account voor u aangemaakt. Met dit account kunt u het portaal configureren, maar ook accounts aanmaken voor, indien gewenst, uw medewerkers. U bent zelf verantwoordelijk voor het aanmaken en het afsluiten van accounts. Tetra Support biedt hierin geen ondersteuning.
Accounts kunt u in de beheeromgeving beheren door onder Geavanceerd te kiezen voor Gebruikersbeheer. Deze optie is alleen beschikbaar voor een praktijk beheerder.
Wanneer u een account aanmaakt kunt u kiezen uit drie verschillende rechten:
Rol |
Uitleg |
---|---|
Praktijk beheerder |
Mag praktijk instellingen aanpassen, gebruikers aanmaken en nieuwe patiëntregistraties verwerken |
Praktijk gebruiker |
Mag hetzelfde als de praktijk beheerder, maar mag geen gebruikers aanmaken |
Assistente |
Mag alleen nieuwe patiëntregistraties verwerken |
Heeft u een praktijkmanager die bij meerdere praktijken werkzaam is, dan kan de medewerker met hetzelfde account toegang krijgen tot alle praktijken die hij/zij onder zijn beheer heeft. Hiervoor dient u tijdens het aanmaken van het account het e-mailadres te gebruiken dat bij de andere praktijk(en) gebruikt wordt.
Na het aanmaken van het account krijgt de gebruiker een e-mail met daarin zijn logingegevens. Wanneer de gebruiker voor de eerste keer inlogt krijgt hij als extra controle een SMS die ingevuld dient te worden op de betreffende pagina. Vervolgens dient er de multi-factor authenticatie ingesteld te worden, deze werkt met behulp van een authenticatie-app die op de telefoon van de gebruiker geïnstalleerd te worden.
Meer informatie over het instellen van de multi-factor authenticatie is na te lezen op de betreffende schermen in Bricks Patiënt.
Aanmaken/toevoegen¶
Om een account toe te voegen volgt u de volgende stappen:
Login op Bricks Patiënt beheer
Ga naar Gebruikersbeheer
Klikt, onderaan het gebruikersoverzicht, op de knop Gebruiker toevoegen
Vul het e-mailadres in waarmee de medewerker in dient te loggen
(Indien nodig) vul de gevraagde gegevens in
Kies de rol van de gebruiker
Klik op Verstuur om het account aan te maken
De medewerker ontvangt binnen enkele minuten (automatisch) een e-mail met daarin de gegevens om in te kunnen loggen
Aanpassen¶
Om een account aan te passen volgt u de volgende stappen:
Login op Bricks Patiënt beheer
Ga naar Gebruikersbeheer
Klik op het Bewerk icoon achter de medewerker die u wilt wijzigen
Klikt u op Verstuur
Verwijderen¶
Om een account te verwijderen volgt u de volgende stappen:
Login op Bricks Patiënt beheer
Ga naar Gebruikersbeheer
Klik op het Verwijder icoon achter de de naam van de medewerker
Multi-factor authenticatie resetten¶
Wanneer een gebruiker problemen heeft bij het inloggen met de multi-factor authenticatie is het mogelijk om de multi-factor authenticatie te resetten. Na de reset dient de gebruiker Bricks Patiënt opnieuw te koppelen in de authenticator app op zijn telefoon.
Het resetten gat als volgt te werk:
Login op Bricks Patiënt beheer
Ga naar Gebruikersbeheer
Klik op het QR-icoon achter de naam van de gebruiker
Geef aan de gebruiker door dat de reset uitgevoerd is
Veelgestelde vragen¶
Heeft u vragen over medewerker accounts? Lees verder in de betreffende veelgestelde vragen sectie.