Gebruikersaccounts

Algemeen

Bij oplevering van de Bricks Patiënt is er een account voor u aangemaakt. Met dit account kunt u het portaal configureren, maar ook accounts aanmaken voor, indien gewenst, uw medewerkers. U bent zelf verantwoordelijk voor het aanmaken en het afsluiten van accounts. Tetra Support biedt hierin geen ondersteuning.

Accounts kunt u in de beheeromgeving beheren door onder Geavanceerd te kiezen voor Gebruikersbeheer. Deze optie is alleen beschikbaar voor een praktijk beheerder.

Wanneer u een account aanmaakt kunt u kiezen uit drie verschillende rechten:

Rol

Uitleg

Praktijk beheerder

Mag praktijk instellingen aanpassen, gebruikers aanmaken en nieuwe patiëntregistraties verwerken

Praktijk gebruiker

Mag hetzelfde als de praktijk beheerder, maar mag geen gebruikers aanmaken

Assistente

Mag alleen nieuwe patiëntregistraties verwerken

Heeft u een praktijkmanager die bij meerdere praktijken werkzaam is, dan kan de medewerker met hetzelfde account toegang krijgen tot alle praktijken die hij/zij onder zijn beheer heeft. Hiervoor dient u tijdens het aanmaken van het account het e-mailadres te gebruiken dat bij de andere praktijk(en) gebruikt wordt.

Na het aanmaken van het account krijgt de gebruiker een e-mail met daarin zijn logingegevens. Wanneer de gebruiker voor de eerste keer inlogt krijgt hij als extra controle een SMS die ingevuld dient te worden op de betreffende pagina. Vervolgens dient er de multi-factor authenticatie ingesteld te worden, deze werkt met behulp van een authenticatie-app die op de telefoon van de gebruiker geïnstalleerd te worden.

Meer informatie over het instellen van de multi-factor authenticatie is na te lezen op de betreffende schermen in Bricks Patiënt.

Aanmaken/toevoegen

Om een account toe te voegen volgt u de volgende stappen:

  1. Login op Bricks Patiënt beheer

  2. Ga naar Gebruikersbeheer

  3. Klikt, onderaan het gebruikersoverzicht, op de knop Gebruiker toevoegen

  4. Vul het e-mailadres in waarmee de medewerker in dient te loggen

  5. (Indien nodig) vul de gevraagde gegevens in

  6. Kies de rol van de gebruiker

  7. Klik op Verstuur om het account aan te maken

  8. De medewerker ontvangt binnen enkele minuten (automatisch) een e-mail met daarin de gegevens om in te kunnen loggen

Aanpassen

Om een account aan te passen volgt u de volgende stappen:

  1. Login op Bricks Patiënt beheer

  2. Ga naar Gebruikersbeheer

  3. Klik op het Bewerk icoon achter de medewerker die u wilt wijzigen

  4. Klikt u op Verstuur

Verwijderen

Om een account te verwijderen volgt u de volgende stappen:

  1. Login op Bricks Patiënt beheer

  2. Ga naar Gebruikersbeheer

  3. Klik op het Verwijder icoon achter de de naam van de medewerker

Multi-factor authenticatie resetten

Wanneer een gebruiker problemen heeft bij het inloggen met de multi-factor authenticatie is het mogelijk om de multi-factor authenticatie te resetten. Na de reset dient de gebruiker Bricks Patiënt opnieuw te koppelen in de authenticator app op zijn telefoon.

Het resetten gat als volgt te werk:

  1. Login op Bricks Patiënt beheer

  2. Ga naar Gebruikersbeheer

  3. Klik op het QR-icoon achter de naam van de gebruiker

  4. Geef aan de gebruiker door dat de reset uitgevoerd is

Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over medewerker accounts? Lees verder in de betreffende veelgestelde vragen sectie.