Consult/afspraak instellingen¶
Algemeen¶
Via Geavanceerd en vervolgens Consult/afspraak instellingen kunt u het afspraken gedeelte van het portaal configureren zoals de patiënt deze ziet. Tevens stelt u op deze pagina in welke soorten consult er beschikbaar zijn voor de patiënt en hoelang deze duren.
Instellingen¶
Boven de Consult/afspraak instellingen pagina kunt u een aantal algemene instellingen aan-/uitzetten en instellen:
Instelling |
Uitleg |
---|---|
Activeer dubbele consulten |
Patiënt kan een dubbele afspraak maken |
Toon alle tijdstippen voor geselecteerde dag |
Toon i.p.v. drie tijdstippen alle beschikbare tijdstippen van de betreffende dag |
Eerst beschikbare dokter uitzetten |
Patiënt dient een specifieke arts te kiezen bij het maken van een afspraak |
Toon weekend tijdslots |
Maak het mogelijk om een afspraak in het weekend te maken |
Toon corona gezondheidsvragen bij het maken van afspraken |
Laat de patiënt bevestigingen dat hij geen Covid-19 verschijnselen heeft |
Toon “bescherming vragen” (mondkapje) bij het maken van afspraken |
Laat de patiënt bevestigingen dat hij een mondkapje op doet tijdens het bezoek |
Voeg “Afspraak gemaakt op” toe aan afspraak opmerking |
Voeg “Afspraak gemaakt op” toe aan de opmerking van de patiënt, deze informatie is zichtbaar bij de afspraak in Bricks Huisarts |
Toon tijdstippen voor x dagen in de toekomst |
Limiteer het aantal toekomstige dagen waarop een afspraak gemaakt kan worden. De weekenddagen worden meegenomen in de berekening. |
Minimale uren tot eerste afspraak tijdstip |
Blokkeer de eerste x aantal uur aan afspraken |
Vergeet niet om na het maken van uw keuzes de wijzigingen op te slaan door op de Verstuur knop te klikken.
Consult typen¶
U kunt de volgende afspraak soorten aanbieden aan uw patiënten:
Afspraak in de huisartspraktijk (voorheen “Standaard consult”, toont alle agenda’s)
Telefonische afspraak (voorheen “Telefonisch consult”)
Korte afspraak (voorheen “Snel consult”)
Video afspraak (voorheen “Videoconsult”)
Assistente afspraak (toont alleen agenda’s met de instelling “is assistente” in agenda beheer)
Coronavaccinatie afspraak
Griepvaccinatie afspraak
Pneumokokkenvaccinatie afspraak
Wilt u een consult type tijdelijk uitzetten zonder alle instellingen te verwijderen? Dit kan door op de “zichtbaar” knop te klikken van de overeenkomstige consult types.
Heeft u van alle overeenkomstige consult typen de zichtbaarheid op “nee” gezet, dan zal het consult type verdwijnen uit het overzicht met de te maken afspraak soorten.
Waarschuwing
Wanneer u medewerkers (POH, AIO’s, etc.) in dienst heeft waarvoor een afwijkend consult duur geldt, dan dient u voor deze medewerkers schemablokken (“kleurtjes”) aan te maken en hiervoor aparte consult types toe te voegen aan de lijst met consult typen in het portaal.
Toevoegen¶
Om deze aan te kunnen bieden dient u ze toe te voegen aan het portaal, dit gaat als volgt:
Login op Bricks Patiënt beheer
Ga naar Geavanceerd
Ga naar Consult/afspraak instellingen
Klik onderaan de pagina op Toevoegen
Selecteer het type consult dat u wilt activeren
Selecteer bij Bloktype het schemablok (“kleurtje”) dat u wilt koppelen aan het consult en waarvoor afspraken ingepland gaan worden
Vul de standaard duur in van het consult (in minuten) zoals deze is opgeven bij het “kleurtje” in Bricks Huisarts via het commando WEEKSCHEMAS. Voor een dubbel consult wordt de standaard duur maal twee gebruikt als duur van het consult, dit is niet in te stellen/aan te passen.
Klik op de Opslaan button
Heeft u meerdere locaties en dus een schemablok per locaties én wilt u afspraken maken voor meerdere locaties? Koppel dan de bloktypen aan de juiste locatie onder locatie instellingen.
Aanpassen¶
Wilt u een ander “kleurtje” koppelen aan een bestaand consult type, klik dan op het edit icoon om het “kleurtje” te wijzigen.
Voor het verwijderen van een consult type klikt u op de vuilnisbak van de betreffende regel. Na verwijdering wordt de optie niet meer gebruikt om tijdstippen op te halen uit Bricks Huisarts. Haalt u het laatste consult type van dezelfde soort weg, dan verdwijnt de optie uit het portaal.
Veelgestelde vragen¶
Heeft u vragen over consults? Lees verder in de betreffende veelgestelde vragen sectie.