Agenda¶
Algemeen¶
Voordat patiënten een afspraak kunnen maken met Bricks Patiënt dient u agenda’s open te stellen én aan te geven welke consult mogelijkheden uw wilt activeren voor uw patiënten.
Deze pagina geeft meer informatie over het zichtbaar maken van agenda’s.
Openstellen/verbergen¶
Door in het menu Geavanceerd naar Agenda instellingen te gaan kunt u agenda’s (on)zichtbaar maken voor patiënten en tevens de volgorde van de agenda’s bepalen.
Om de agenda (on)zichtbaar te maken voor de patiënt gaat u als volgt te werk:
Plaats een vinkje bij de naam van de agenda(‘s) die u (on)zichtbaar wilt maken
Klik onderaan het overzicht op de knop “Toon/verberg agenda voor het maken van afspraken”
Wanneer uw praktijk meerdere locaties heeft dient u na het openstellen van een agenda deze te koppelen aan één of meerdere locaties.
De aangevinkte agenda’s zijn nu aangepast. Niet zichtbare agenda’s zijn nu zichtbaar, de zichtbare worden verborgen.
Tip
Heeft u een agenda aangemaakt in Bricks Huisarts en is deze niet zichtbaar in het agenda overzicht op portaal? Dan dient u de cache van het portaal te verversen.
Tip
Heeft u een agenda met (alleen) interne afspraken, dan kunt u voor alle portaal gebruikers de afspraken verbergen zonder “Niet tonen in portaal” bij iedere afspraak aan te vinken.
Dit doet u door in het agendaoverzicht de agenda aan te passen (klik op het edit/potlood icoon) en de optie “Afspraken verbergen” aan te vinken. Vanaf dat moment zien uw patiënten de afspraken in de betreffende agenda niet meer in hun overzicht. Het maakt daarbij niet uit of “Niet tonen in portaal” wel of niet aangevinkt is tijdens het maken van de afspraak in het HIS.
Arts toevoegen¶
Wanneer u nieuwe agenda wilt toevoegen aan de gebruikerslijst, bijvoorbeeld voor een medewerker die nieuw is, ga dan als volgt te werk:
Controleer of de arts in Bricks Huisarts een account heeft én een agenda
(optioneel) Indien de arts nog geen account en/of een agenda heeft maak deze dan aan in Bricks Huisarts
Login op Bricks Patiënt beheer
Ga in het menu naar Geavanceerd
Klik op het menu-item Refresh cache
Het portaal wordt geüpdate
De arts (of medewerker) is nu beschikbaar in het portaal
Volg de stappen bij “Openstellen/verbergen”
Naam en volgorde aanpassen¶
Wilt u de naam en/of de volgorde van een agenda in de overzichten (voor de patiënt zichtbaar) aanpassen? Klik dan op de “Bewerk” knop achter de betreffende agenda.
De aangepaste agenda naam wordt, na opslaan, zichtbaar voor de patiënt. In hetzelfde venster kunt u de volgorde van de agenda in het overzicht aanpassen. Hierbij geldt dat de agenda’s met een lage sorteervolgorde (getal) bovenaan de lijst getoond worden. Hoe hoger het getal hoe lager de agenda in het overzicht komt te staan.
Afspraken annuleren/afzeggen¶
Uw patiënten kunnen zelfstandig afspraken annuleren/afzeggen. Mocht dit niet wenselijk zijn, dan kunt dit aanpassen.
Veelgestelde vragen¶
Heeft u vragen over (het aanmaken van) agenda’s? Lees verder in de betreffende veelgestelde vragen sectie.