Installeren¶
Algemeen¶
Na oplevering van de Bricks Patiënt krijgt uw praktijk een e-mail met daarin de link naar het portaal. Het aanbieden van het portaal aan uw patiënten kan op verschillende wijze, denk bijvoorbeeld aan:
Het verwijzen naar het portaal door middel van een inloggen knop op uw website;
Het tonen van het portaal in een iframe op uw website;
Een automatische redirect naar het portaal als een patiënt uw website bezoek via een mobiel apparaat.
Het koppelen van de Bricks Patiënt aan u website doet u zelfs of dient te worden gedaan door uw website beheerder. Tetra B.V. biedt geen ondersteuning hierop.
Na oplevering dient u het portaal in te stellen voordat uw patiënten er gebruik van kunnen maken. Ons advies is om in ieder geval de stappen te doorlopen die zijn aangegeven in het hoofdstuk “Stappen”.
We raden u aan om uw eigen website alleen beschikbaar te maken via HTTPS, zeker als u het portaal gaan aanbieden middels de eerder genoemde iframe oplossing.
Installatie status¶
Wanneer u voor het eerst inlogt op de beheer pagina ziet u op de welkom pagina een overzicht van de verplichte en optionele zaken die u dient te configureren. Dit overzicht geeft geen informatie over de zaken die u kunt instellen in Bricks Huisarts.
Na configuratie verdwijnt dit overzicht, u kunt het overzicht altijd raadplegen via de “Controleer de installatie status” link op het welkomstscherm én via het menu: Geavanceerd > Installatie status.
Stappen¶
We begrijpen dat u portaal snel in gebruik wilt nemen, doorloop de volgende stappen om de basis instellingen te controleren/goed te zetten:
Afzender e-mailadres
Pas het afzender adres van de e-mails aan, op die manier weten uw patiënten dat de mail van uw praktijk afkomstig is.
Schemablokken aanmaken in het HIS (optioneel)
Maak in Bricks Huisarts een of meerdere schemablokken (kleurtjes) in uw agenda aan die bedoeld zijn voor de online consulten. Dit is nodig wanneer u niet alle tijdslots in uw agenda online beschikbaar wilt maken of wanneer u diverse soorten consulten wilt aanbieden.
De schemablokken koppelt u op een later moment aan de consult typen die beschikbaar zijn in het portaal.
Inloggen op de beheeromgeving
Ga naar de beheeromgeving middels de link die u ontvangen heeft bij de oplevering van het portaal. De benodigde gebruikersnaam/wachtwoord combinatie heeft u ontvangen tijdens oplevering.
Schemablokken ophalen (optioneel)
Heeft u nieuwe schemablokken (“kleurtjes”) toegevoegd haal deze op door in het menu naar Geavanceerd > Refresh cache te gaan.
Agenda’s openstellen
Geef aan welke medewerkeragenda(‘s) u beschikbaar wilt maken voor het inplannen van afspraken. Hiervoor gaat u in het menu naar Geavanceerd > Agenda instellingen en volgt u de stappen in hoofdstuk “Agenda”.
Consults instellen
Maak consult typen (standaard, snel, videoconsult, etc.) aan en koppel deze aan de schemablokken van een agenda. Hiervoor gaat u in het menu naar Geavanceerd > Consult/afspraak instellingen en volgt u de stappen in hoofdstuk “Consult/afspraak instellingen”.
Locaties (optioneel)
Heeft uw praktijk meerdere locaties? Maak dan meerdere locaties aan en koppel dan per locatie één of meerdere agenda’s en consult typen. Hiervoor gaat u in het menu naar Geavanceerd > Locatie instellingen.
Patiëntregistratie herinnering
Ga in het menu naar Geavanceerd > Notificaties en geef het e-mailadres op waar u notificaties op wilt ontvangen bij nieuwe inschrijvingen. Meer informatie over deze stap kunt u vinden in het hoofdstuk “Notificatie e-mails”.
Anoniem afspraken maken (optioneel)
Wilt u patiënten de mogelijkheid geven om anoniem afspraken te maken? Volg de stappen in hoofdstuk “Hoe kunnen patiënten zonder account een afspraak maken?”.
Instellen contact informatie
Stel de start werktijd, einde werktijd, spoednummers en reactie termijn op het e-consult in door in het menu naar Contact info > Algemene informatie te gaan.
Medewerkers aanmaken (optioneel)
In het geval u één of meerdere medewerkers toegang wenst te geven voor het verwerken van nieuwe inschrijvingen dient kunt u deze aan te maken door in het menu naar Geavanceerd > gebruikersbeheer te gaan.
Meer informatie kunt u vinden in het hoofdstuk “Gebruikersaccounts”.
E-mail teksten aanpassen (optioneel)
Er worden op verschillende momenten e-mails naar uw patiënten verzonden. Deze (standaard) teksten kunt u aanpassen door de stappen te volgen uit het hoofdstuk “E-mails”.
Voor de verwerking van nieuwe inschrijvingen raden we u aan het hoofdstuk “Patiëntregistraties” te lezen. Meer informatie over het aanmaken van accounts voor uw patiënten kunt u vinden in het hoofdstuk “Accounts patiënten”.